moment yang sungguh awkward

2:03 PM

awkward.
bila mana seorang teman yang rapat dengan kau,
melamar kau bagi pihak Abangnya.

awkward.
bila mana kau adalah seorang yang suka berhuha sana sini,
yang pada malam sebelumnya, kau post status dengan meletak video klip group Korea 2pm (lagu Tired of Waiting, btw).

tiba tiba esoknya dilamar oleh seseorang yang datangnya dari keluarga yang baik-baik.
-baik-baik means keluarga yang very islamic; pakai tudung labuh. sekolah pondok/tahfiz.etc. (you get what i mean, right?).

iskh. rosak akhlak dorang kalau aku jadi kakak ipar. haha.

awkward gilaaaaaaaaaa niiiiiii.
iskh.
aku tak layak okay.
jauuhhhhhhhhh sungguh perangai.
aku yang tak semenggah nih nak dijadikan kakak ipar?
huishhhhh..

i said NO on the spot.
but she said this.. dengan lemah lembutnya..
"Boleh tak jangan jawab sekarang..
Balik rumah dulu.. fikir elok-elok.. kalau boleh, istikharah ya..
"


biru kejap muka aku. literally.

how can i say to her that i'm considering someone right now?
istikharah yang satu ni pun tak lepas lagi,
dah nak kena tambah lagi satu kah?
huhuhuhuhuhuhu~

serious rasa macam nak nanges semalam.
tak sampai hati nak berkeras menolak.
so, what now? do i really have to do istikharah?

for me,
once aku cakap aku consider someone,
it means, sebelah kaki aku dah melangkah.
cuma yang sebelah lagi tu yang masih berdegil.
oh well. i had a bad experience- that's why.



paranoid.

hmm.
cukup lah aku stress dengan kerja yang tak berkesudahan nih.
di tambah lagi dengan hal peribadi.
aku penat..
T__T

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images