sepi

8:25 PM

sepi.
bagi diri seorang aku, sudah biasa hidup menyendiri.
independent kononnya.
tapi hakikatnya,
i'm not alone..



but i'm terribly lonely.











dilamar tapi menolak.
cerita yang sama berulang-ulang saban tahun.
jual mahal, kah?





ini hidup aku.
kau apa tahu?


yang kaya, tak kaya, yang kacak, tak kacak.
yang punya segala-galanya,
dan yang serba sederhana.

tapi SEMUA tak punya
the only thing that i need.






CARE.

gosh suddenly teringat pulak dekat SG :(
tiba-tiba je.
benci la macam ni.


aku teringat.
Morning SMS dia..
few years back.

2 tahun aku hidup bagaikan zombie.
mayat yang bernyawa.
pergi kerja. balik kerja.
depan orang aku gelak. balik rumah menangis sorang-sorang. T__T


until that very morning.
he greeted me good morning.
and called me something sweet.
masa tu,
first time sejak 2 tahun,
aku kembali hidup.


jantung aku mula berdenyut.
hati aku slowly bernyawa kembali.
dan
dunia ini aku nampak terang.
tak gelap gelita seperti sebelumnya.

hmm.


terus terang aku cakap,
aku jadikan SG sebagai 'guideline' untuk aku accept seseorang.


SG is totally different.
he's charming.
always tease me to make me laugh.
he's caring.
he remembers me.
he remember every little details - apa aku suka makan. apa yang aku takut. apa yang aku suka.
he helps me when i needed help.
he never selfish.
he calls~
he knows which NO means YES * dia reti pujuk. saye sangat sukeeee* ;)
and i kinda micch his jacket too. haisk.





all the other guys takde sorang pun macam tu.
it's always their favorite movies.
their favorite place.
their favorite food.
never call to ask how's my day.
what a selfish JERK.


sebelum kau bising-bising dan menuding jari dan mengata aku macam-macam.
cuba kau jawab,
kau mahukah kawen dengan a selfish jerk macam tu?



I REST MY CASE.




//aku tak harapkan insan sesempurna SG.

i just don't want a selfish jerk. ya' know what i'm sayin'?

You Might Also Like

2 comments

Like us on Facebook

Flickr Images