tak sabo ;)

10:09 PM

Tahun ni, banyak invitation buka puasa yang aku tolak- baik kawan sekolah. kawan bukan sekolah. kawan universiti. kawan bukan universiti. semua la aku tak pegi. sebabnya, kalau kuar buka puasa, confirm tak terawih. walaupun dalam hati berniat dan berazam 'balik nanti buat terawih sendiri', tapi bila sampai rumah, confirm terawih atas katil. haha.

tapi semalam akhirnya aku berbuka di luar juga. diinvite oleh seorang teman. aku ni punya instinct yang agak kuat, esp kalau berkaitan close friends. i could smell something when he invited me to break-fast together, that's why aku agreed, berbuka di KLCC.



aku malas betul makan kat klcc.. sebabnya aku tak sure tahap kehalal-an restoran kat dalam klcc. like i said before, aku tak kesah la orang nak kata aku tak 'in' ke.. kampung ke.. or whatever just because aku berhati-hati soal makan.

hello, makanan tu nanti akan jadi darah daging kita tau. bila makan benda-benda haram, habis la gelap dan busuk daging kita, darah kita dan hati kita. aku tak kesah orang lain sumer kata aku tak cool. janji aku cool di mata Tuhan. cecewah. macam bagus je ayat. ;p heheheh.

but seriously, aku cakap ni pun base on apa yang aku tengok terjadi di kalangan kawan-kawan aku. makan main belasah je. kedai apa pun tak kisah, peduli apa kalau restoran tu serve wine & beer, janji nampak cool. solat? memang tak. bersekudukan sebelum kahwin? hah, you'd be surprised of how selamba badak-tanpa segan silu dorang ni mengaku, siap ajak kawan-kawan datang lepak rumah dorang. ni la dia Islam hanya pada nama. *sigh*~

eh. panjang pula aku membebel walhal nak cerita pasal benda lain. hee :)

A wanted to go to Chillis, but i declined.
then he decided that we should go for fine dining.
so we went to Chinoz- full. then we went to Bumbu Desa - fully booked.
last resort, we went to Chakri Place - fully booked jugak! iskh. katanya, kat situ kena booking awal sebab selalunya a day before memang confirm full. so kalau walk in, memang tak layan la. tskk.



pastu sebab dah nak berbuka, last-last makan kat LPC je. tak sukaaaaa sebab tak sedap, tapi sebab malas nak queue kat Food Court, belasah je la..

makan sikit kurang je, pastu gi solat. pastu tawaf klcc cari kedai kek yang best, tapi semua pun macam tak menyelerakan. last last pergi makan ice cream kat Gelato Fruity- my fav! yeayy! it's good to know that someone still remember your fav dessert kan? hehe~


btw, masa pilih2 flavour tu, Linda Jasmin pun ada dengan family dia beli Gelato Fruity jugak. muka dia memang Minah Salleh abes, kan?dia pakai urm.. jubah kot. mula2 i thought she wore kaftan, pastu bila tengok lagi sekali, macam jubah je.. warna hitam. tapi nampak glam la..

anyway, kitorang stay kat Gelato Fruity quite lama jugak. we talked. dan masa tu baru lah A bagitau pasal something.

OMG!
i'm so happy!
i'm so excited!


.........

and

i can't wait to buy the flight ticket! wheeee!! ^__^


ok sekian entry takde motif. bye. haha~




You Might Also Like

6 comments

Like us on Facebook

Flickr Images