Friday, September 2, 2011

the best i ever had..

Sejak balik kampung hari Sabtu lepas, aku tinggalkan handphone dalam drawer je.. Tak pelik pun, sebab memang everytime aku balik rumah, aku takkan pegang handphone. Tapi kali ni memang over tau, sebab keluar rumah pergi shopping ke, pergi beraya ke, memang aku tinggalkan handphone. Kalau ada call, memang jadi misscall je la. dan aku takkan return pun call2 tu. SMS pun aku tak reply. huhu. sangat kejam, i know.

Tapi semalam (3rd Syawal) masa nak solat Zuhur, entah cemana tergerak hati nak check handphone. Tengok-tengok, ada misscall dari BFF aku. She's like, one of the most important person dalam life aku kot.. so aku pun apa lagi, cepat-cepat return call dia.

Rupa-rupanya dia nak datang beraya. Wheeee! Suka sangat!! :)


bergossip! hehehe~

Aisha is my BFF. well, ada 2 orang yang bebetul BFF - Aisha & Iera. But Aisha was my roomate since we were Third Year student sampai lah final year. Tapi masa final sem, aku buat short sem untuk Final Project - aku roomate dengan Maritza Ferer, so aku grad awal daripada Aisha.




Aku & Aisha ni coursemate. satu kelas daripada First Year, tapi tak pernah bertegur. honestly, dulu i thought she was a freak show. haha keji nak mamp kan, aku? Mana taknya, dulu dia pakai baju kurung dengan sport shoes. memang pelik gila la.. aku pulak bajet diri sendiri cool. sebab tu aku tak pernah bertegur dengan dia. hahaha poyo gila. kuakuakua.



Kitorang start berkawan masa Second Year. Entah cemana boleh bertegur sapa masa tengok iklan program Kayak ke Pulau Payar, Langkawi. Dia kata dia nak minat kayak dan aku pulak memang daripada dulu gila kayak (haha) tapi takde member nak join program tu so dari situ la kitorang berkawan sampai la sekarang.


Masa kat U, aku join SRM, Aisha pulak join Palapes. So kitorang ada 2 different circle of friends. Yang best tu, aku kenal kawan-kawan dia, dan dia kenal kawan-kawan aku. Itu yang sampai boleh join dinner Palapes. tapi tu cerita lain. hehehe ;p

Aku suka kawan dengan Iera & Aisha sebab diorang ni jujur. Kalau ada apa2 yang dorang tak berkenan, dorang sound direct je. takde nak cover-cover. Contohnya, dulu dorang berdua betul2 tak suka aku couple dengan CB (cheating bastard) dengan alasan:

1) dia tak handsome. haha
2) CB selalu buat aku nanges :(


Aku banyak kali kena brainwash dengan dorang ni. Tapi nak buat camne kan, sebab suka punya pasal, last2 dorang accept jugak.. Aisha paaaaaling understanding. kalau time aku sedih je sebab gado dengan CB, mesti dia bawak aku pergi jalan2. Iera pun sama. tapi dia memang tahap dewa tak suka CB tu. Tapi terpaksa buat2 suka sebab aku dah tahap tak boleh dinasihatkan lagi dah ;p hehehe

Walaupun aku, Aisha & Iera rapat, tapi kebanyakan aktiviti luar kampus (camping), aku join dengan Aisha. In fact, banyak kenangan aku dengan Aisha. Kitorang pernah accident motor sesama. obviously sebab aku yang bawak masa tu. kaki dah la pendek, ada hati nak bawak motor. tak pepasal accident. hahaha.

Dengan Iera pulak, kitorang selalu study sesama (ye ke study? aku rasa bergossip je lebih. hahaha) dan berpoya-poya meround & shopping kat JB. Takpun, selalu jogging atau naik scooter keliling UTM. ngeh3.

Kalau orang tanya siapa BFF aku, kalau yang perempuan; memang aku jawab Aisha & Iera. yang lain-lain pun aku close jugak, di antaranya ialah C.Pah. Tapi takdelah tahap BFF. In term of kawan, C.Pah memang best. but she's not someone yang you can rely on for advice. Sebab C.Pah ni sangat baik hati danTERlalu menjaga perasaan orang. So kalau nak mintak opinion daripada dia memang susah sebab nanti dia bias. huhu. Tapi dia sangat2 baik hati dan aku sangat2 suka kawan dengan dia :)

Apapun, kawan2 aku sumer best. kalau tak best, takde lah aku berkawan dengan dorang kan.. ye tak? ;)

0 comments :