Thursday, February 9, 2012

Tak sakit, maka tak cinta?


Apa yang terjadi this past few days, benar-benar telah membuka mata aku.
bukan lah selama ni tak percaya. aku percaya. tapi cuma tak sangka terjadi pada diri sendiri.
terkejut. sedih. takut. segala rasa bercampur baur.

dan rasa sakit tu.. hanya ALLAH je yang tau macam mana pedih peritnya.
tak terkata. in fact, by the time i'm writing this, i could still feel the pain. the excruciating pain. kalau tak disebabkan malu dengan orang keliling, memang aku dah menjerit macam onggiler dah masa tu kot. tapi sebab nak maintain cool punya pasal, ketap gigi je la..
hish. dalam pada waktu cemas camtu pun, aku boleh try to keep my cool. hahaha.



Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir"
Al- Baqarah, ayat 286.
source: surah.my
.

apapun,
thanks to orang yang membawa aku ke klinik tersebut.
kalau nak harap aku sendiri yang pergi atas inisiatif sendiri, memang jangan harap la kan.
aku ni kadang-kadang can be so mengada-ngada - nak kena ada orang push, baru la nak gerak. huhu~
and btw, treatment tak settle lagi. masih perlu follow up.








time-time camni baru la terasa how i really need my mom & dad.
sebab kalau tak, jadi la macam kes semalam :
"ni abang ke?" "bukan. ""oh, suami?" "err bukan" -
eeeee sumpah segan gilaaaaaaaaaa. rasa nak menyorok bawah meja. huwaaaaa~

1 comments :

~~~ana121~~~ said...

naper kak?.. sakit apa?....