Sunday, March 18, 2012

me in the middle.

sape-sape yang buat haku naik hangin harini memang akan terima padahnya. early this morning dah ada dah yang jadi mangsa. hurm. i am in a bad mood since last Friday. sebabnya :

1) a friend (MS) asked me to join her for Backpacking Europe this Sept. we have been discussing about this since year 2010. last year she said we''ll be going there during winter, so i said i couldn't follow her since i hate Winter. ingatkan tak jadi, sebab tu tetiba je buat plan trip TK2. pastu suddenly on Friday dia ajak lagi.. tapi pergi bulan 9 nih just because she said she remember that i wanted to go during Fall.. huhu. tempted gila nak pergi. seriously. accomodation in certain places FREE (kawan dia study kat sana), makan pun FREE (maybe in UK je la kot yg free? tempat lain tak sure) Plan tour Europe in 2 weeks (erk, mana sempat tour whole Europe in 2 weeks! but then again, mana boleh cuti lama-lama. nanti tak pepasal boss cakap 'awak cuti je la terus sampai bila-bila. takyah susah-susah datang opis dah'. huhu)

masa tu memang pening. sebabnya tiket TK2 dah beli. itinerary pun dah almost complete. by right, i should never think of going to Europe BUT my oh my.. Europe is my dreamland since i was small! so masa tu i have 2 choices: be a selfish b*tch and abandon my TK2 friends to go to Europe and cursed by my TK2 friends for my selfishness OR let go Europe and proceed with TK2 and all is well again but having my dream crushed right in front of my eyes.. T___T

finally, i decided to proceed with TK2.. and honestly sampai harini rasa sakit macam sakit putus cinta. huhuhu~

takpe lah. insyaAllah, kalau ada rezeki nanti, sampai la aku kat sana.. AMIN~

2) Passport tak settle lagi. ni memang buat aku bengang tahap gaban. pagi-pagi pergi Jbtn Imigresen nak collect passport, tengok-tengok ada notis "Tutup pada 17hb & 18hb untuk penyelenggaraan". bila aku check website, this Jbtn only update about the maintenance pada hari Jumaat jam 4.55pm! pehhh.. panas hati aku dibuatnya. last aku check website tu on Tuesday. kalau nak buat maintenance pun, at least inform la seminggu awal ke.. macam la orang lain takde better things to do selain berulang-alik pergi sana. aku paling kesian kat several pakcik & makcik yang menimpa nasib yang sama dengan aku. aku ni ok lah, rumah dekat. bihtu warga2 emas ni, yang datang entah dari mana..kot2 la rumah jauh, tak kesian ke..?sia-sia je datang. T___T


3) above all of this, the ultimate punca utama aku bad mood adalah : hmm.. yang ni biar aku simpan je dalam hati. yang pastinya, right now memang perasaan tengah tak best. kalau ikut tak logik.. nak je aku suh Damon buat aku jadi vampire. pastu aku nak bertapa dalam gua @ pergi merayau kat Rome ke.. pastu balik Malaysia lepas 100 tahun. huh.

#kthanxbye

0 comments :